Peregrinos - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu Peregrinos - Reisverslag uit Frómista, Spanje van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

Peregrinos

Door: Tom Cornelissen

Blijf op de hoogte en volg Tom

22 Mei 2017 | Spanje, Frómista

Dag 23; 22 mei 2017: Burgos - Fromista
Na de rustdag in de grote stad Burgos verlang je weer naar het platteland. Het was een hele kunst om de grote stad uit te komen en weer op de route te zitten. Geen ontbijt genomen in het hotel, want we zouden onderweg wel wat nemen. Uiteindelijk bij een tankstation een broodje ham/kaas en drinkwater kunnen scoren. Maar goed ook want daarna kwamen we twee uur niets meer tegen.
Wat we wel veel tegen komen zijn de wandelaars. Veel Japanners en Amerikanen. Als je met ze praat blijken veel in een Spaanse stad gestart te zijn. Wandelen een week en komen volgend jaar weer terug. Je kunt zelfs wandelen zonder bagage op je rug. Een dienst brengt ze van hotel naar hotel. Wij noemen dit de VIP pelgrims.
Vandaag weer gefietst door de graanschuur van Spanje met temperaturen van 30-35 graden en een zachte wind. Overal granen. Het moet hier goed regenen anders gaat de oogst verloren. We hebben afgesproken dat het pas over een week gaat regenen !!! Wat opvalt is dat je totaal geen vee in de wei ziet staan. Maïs of bieten groeien hier niet. Ook geen wijnvelden. Op de kerktorens zie je veel ooievaars met jongen. Soms wel 4 nesten in een toren. Bijzonder.
Via Cavia, Estemar, Iglesias komen we in Castrojeriz. Dit dorp is helemaal gerestaureerd. Prachtig!! Veel herbergen, hotels, enz, alles afgestemd op de Peregrinos. Een hele industrie is hieromheen ontstaan. Bedoeling was om in Boadilla te overnachten. Alles was vol. We moesten 10km verder naar Fromista. Veel hotels en herbergen. De eerste was raak en had plaats voor de twee Peligrino's. (Hotel San Martin) keurig netjes met een eigen restaurant en met Peregrino-menu.

Cijfers : 78,6 km, stijging : 546m, gemid:18,7 km/uur, 4:12 gefietst.
We zitten nu op een hoogte van 787m.

• 22 Mei 2017 - 20:00

Frank En Heidi Wils:

hee jongens .hier wist ik niks van .wel tof zeg wij wensen jullie een voorspoedige tocht en dat het maar een in positieve zin onuitwisbare indruk mag achterlaten.

groetjes frank ,heidi en de kids

• 23 Mei 2017 - 10:22

Arie En Toos:

Hallo Anton en Tom,

Nog 'maar' 497 km. Gaat goed hé....
    Wat een gezellige foto's zijn er weer bij....da's genieten voor ons.
    Groetjes en hou vol...

Arie en Toos

• 23 Mei 2017 - 10:52

Ton:

Wat een heerlijke foto's en super gezellig terras.
    En Antoon wat leuk dat ze jou verwelkomen op deze manier.
    En ook gelijk de heilige Antoon, je hebt het ver geschopt jongen.
    Ben benieuwd of jullie ook de San Antonius tegen komen .
    Nog even rustig fietsen (is moeilijk schijnbaar) dan zien wij jullie op het plein en drinken wij samen een groot glas cerveza. Wij hebben er allemaal zin in om jullie weer te zien.
    Veel liefs,
    Ton

• 23 Mei 2017 - 16:20

Kobus:

hoi opa Tom ik hoop dat je snel terug komt

Kobus

• 23 Mei 2017 - 16:29

Billie:

Wij zijn op weekend geweest en dat was bij het Zilvermeer.
    Het was heel leuk.
    Kan jij nog verder fietsen Is het leuk daar???
    Billiexxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 23 Mei 2017 - 16:31

Billie :

Sorry Billie was nog niet klaar met kusjes geven.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Tom

Een reeds lang gekoesterde droom om naar Santiago de Compostela te fietsen gaat werkelijkheid worden. Op Zondag 30 April vertrekken Antoon Hertogs en Tom Cornelissen vanuit Eersel. Tijdens de voorbereiding is informatie ingewonnen in Vessem (Genootschap van Sint Jacob). Verschillende documentatie doorgenomen en de geadviseeerde spullen aangeschaft. De reis wordt gemaakt met de Koga Worldtraveller. Hiermee zijn, ter voorbereiding, al vele kilometers afgelegd. Antoon en Tom kennen elkaar van vroeger (buurjongens, voetbalmaten) en hebben al verschillende keren Helmond-Kevelaer samen gefietst. De tassen zijn gepakt en de reis kan beginnen.

Actief sinds 26 April 2017