Dag 30 .... Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu Dag 30 .... Santiago - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

Dag 30 .... Santiago

Door: Antoon

Blijf op de hoogte en volg Tom

30 Mei 2017 | Spanje, Santiago de Compostella

Dag 30; 29 mei 2017: Melide - Aankomst Santiago
6.30 uur ....... boem, pats, boem ....... met geweld worden de rolluiken voor de slaapkamerramen van de wandelaars geopend. Verdorie .... We mochten nog wel wel uitslapen vandaag!! Slecht geslapen ......... spanning??? De aankomst op het plein voor de kathedraal en wederzien met onze geliefden al wel tig-keer in het hoofd beleefd. Maar voor het zover is moeten we eerst nog wel eventjes op de fiets.
Gezien het aantal kilometers kunnen we vandaag rustig opstarten. Ontbijtje ...... betalen ......... fiets pakken ......... controle banden (goh .... de banden zijn nog net zo hard als toen we vertrokken uit Eersel, prima) ..... ketting ingevet ...... nog een blik op de foto van de klein-kinderen; "Zet hem op, opa ..... de laatste kilometers. Thanks guys!!". ... en hup daar gaan we voor de laatste etappe. Einddoel Santiago!!
Het zou tegen alle verwachtingen in nog een behoorlijke zware bergetappe worden.
Na vertrek uit Melide gaat de route over een rustige weg door een afwisselend landschap en behoorlijk heuvelachtig. In de laatste kilometers naar Arzua zien we het stadje al ver boven liggen in een onverwacht pittige klim. Over een traject van 20 km. gaat onze route ongeveer als volgt: 2x klim 1,5 km. 7-9%; klim kort 10%, 2 km. 7-8%, dan weer klim en korte afdaling, stevige klim, afdaling en weer een stevige klim, pittig!
Bij Touro fietsen we door Eucalyptusbossen.
Naarmate we Santiago naderen worden we steeds stiller op de fiets. Of komt het toch nog van het beklimmen van de laatste hellingen van boven de 10%, die ze nog ff hebben "neer gelegd"! Waarschijnlijk om Santiago nooit meer te vergeten. Mens ...... wat een zware beproeving zo op het laatst. Of zijn we stiller omdat we toch niet die koele kikkers zijn die we denken dat we zijn! We nemen heel even de tijd om elkaar een omhelzing te geven ........ Tom bedankt voor de fijne weken.
Na een vervelend stuk route door de stad (even afstappen ... dat steile stuk is zelfs voor ons te machtig .... rijden we het plein op voor de kathedraal. In de verte horen we dat onze geliefden ons gezien hebben en worden we met een innige omhelzing welkom geheten.
Het ophalen van het compostolaat kostte ons ook nog een uur in de rij staan.
Daarna een zoektocht dwars door de stad naar ons hotel en pikken we een terrasje met Ton, Jacqueline en An (zus van Ton) en Piet.
Proost ..... op 4 prachtige weken. We hebben er echt van genoten.
Dagcijfers:
Afstand 71 km.
Gemiddelde 16,5 km.
Fietstijd 4 uren 20 minuten
Klimmeters 1.115
Temperatuur: aangenaam met enkele regenbuien.

• 30 Mei 2017 - 11:14

Ineke Van Duijnhoven:

Heel hartelijk gefeliciteerd met deze geweldige prestatie!
    Om nooit meer te vergeten en nog vaak over te praten.
    Voor jullie veilige thuiskomst zal ik deze keer een kaarsje opsteken.

Heel veel groeten,

Ineke

• 30 Mei 2017 - 11:35

Gerrit:

Beste Schelpdragers,

Gefeliciteerd met jullie aankomst in Santiago de Compostella.
    Deze tour zal eeuwig in jullie herinnering blijven.
    Voor ons was het een weelde om 4 weken lang jullie belevenissen te kunnen volgen.
    Fantastisch zo jullie gereden hebben:
    Totale afstand: 2420 km

Gerrit

• 30 Mei 2017 - 11:52

Ger En Anyke:

Tom en Atoon,
    Van harte gefeliciteerd met deze geweldig prestatie!
    Een hele mooie herinnering om jaren lang trots op te zijn en om nog heel lang aan terug te denken.
    Proficiat kanjers!!
    Ger en Anyke.

• 30 Mei 2017 - 11:54

Wilma En Hans:

Proficiat met het behalen van de eindstreep, nog fijn een paar dagen genieten en tot ziens maar weer in Nederland groet hans en wilma v vlerken hertogs.

• 30 Mei 2017 - 12:20

Wiek Mattheijssen:

Proficiat met jullie mooie prestatie. Naast het volgen van Tom Dumoulin was het volgen van jullie tocht ook genieten. Nog een paar goede dagen daar in Spanje.
    Groeten van Wiek en Ineke.

• 30 Mei 2017 - 13:09

Mieke M.:

SHAPEAU MANNEN !!!!
    GEFELICITEERD!!!!

hiervan gaan jullie nog lang nagenieten en vaak over vertellen.
    Nu nog veilig thuiskomen . en nadenken over de volgende reis... ROME....??

.bedankt !! voor de mooie interessante reisverslagen , wat n avontuur !

Groetjes,
    Nol en Mieke

• 30 Mei 2017 - 13:31

Cor En Marja:

Tom en Antoon,

Van harte gefeliciteerd met deze overwinning !!!
    Het volgen van jullie tocht van 4 weken liep parallel met het volgen van de Giro en,geloof het of niet, wij weten nog steeds niet wat spannender was. Geniet nog van de napret en deze week in Spanje.
    Groeten van de Voortseweg.
    Marje en Cor

• 30 Mei 2017 - 13:32

Lambert:

Proficiat Tom en Antoon. Tom nu kun je als je met ons gaat fietsen met Gerrit jullie ervaringen wisselen over de pelgrimstocht. Ik stel voor dat jullie achteraan mogen blijven fietsen om dan ontspannen en vooral niet te overdrijven je verhaal te doen. Bij de rustpauze willen wij uiteraard ook wel het verhaal horen. Goede reis naar huis en tot ziens.

• 30 Mei 2017 - 13:37

Nicole:

Petje af voor jullie beiden. Reis volbracht. Hier zullen jullie nog lang aan terugdenken!
    Dank voor het delen van jullie prachtige verhalen. We hebben er van genoten.
    Tot gauw in Eersel, dan horen we graag meer in geuren en kleuren!
    Groeten
    Peter en Nicole

• 30 Mei 2017 - 13:53

Vijverberg Wil En Kees:

Gefeliciteerd jongens, heerlijk gevoel hé.
    We vonden het heerlijk om jullie ontmoet te hebben, een soort zelfde insteek als wij.
    Zware dag die laatste, precies zoals jullie reageerde gaan ze vlak voor het einde tot in de stad toe die vervelende pukkels neerleggen en nergens een collega pellegrino.
    We willen over een poosje eens gezellig nakaarten op een terrasje en met een pellegrino menutje.
    groeten. Wij zitten dat inmiddels thuis weer na te bootsen.
    Wil&Kees

• 30 Mei 2017 - 14:04

John En Tiny:

Wauw, wat een super prestatie!!!!!!
    GEFELICITEERD !!!!
    Groetjes !
    John en Tiny.

• 30 Mei 2017 - 14:14

Photokingandqueen.nl Remy En Yvon:

Beste Tom en Antoon,
    Proficiat met deze geweldige prestatie! Wat een onvergetelijk en mooi avontuur!
    Erg leuk ook dat we het via jullie berichtjes mochten mee-beleven!
    En nu lekker genieten van jullie welverdiende vakantie!
    Veel groetjes,
    Remy en Yvon

• 30 Mei 2017 - 14:57

Johan Barelds:

Proficiat mannen! Mooie prestatie.

• 30 Mei 2017 - 18:27

Diny En Jan:

Hoi mannen en aanhang gefeliciteerd namens ons geweldig wat jullie hebben gepresteerd.dit vanuit het mooie warme Slovenië.

• 30 Mei 2017 - 18:50

Kees Kreemers:

Van harte gefeliciteerd Tom en Antoon met het behalen van jullie einddoel Santiago de Compostella, een prestatie van formaat, ik zou al moe worden als ik er aan denk. Geweldig gedaan bikkels. Geniet samen met jullie vrouwtjes nog een paar daagjes en alvast een goede terugreis. Grtjs Kees en Antonet

• 30 Mei 2017 - 19:09

Bert Melis:

Heb jullie gevolgd op de blog.Prachtige prestatie .Proficiat allemaal en nog een fijne vakantie week er achter aan. Goede reis terug.

• 30 Mei 2017 - 20:04

RING:

(-O)pa & Tom. SUPER prestatie! De kids hebben jullie van thuis uit goed aangemoedigd gedurende de afgelopen 4 weken! Fijn dat jullie zo hebben genoten en nu ook weer gezond en wel in Compostella zijn gearriveerd! Geniet nu samen met ma, Ton, Piet en An deze week na van jullie trip en wij zijn blij jullie vrijdag weer te zien!! Dikke kus XXXXXX

• 31 Mei 2017 - 10:39

Eef:

Waaaaahhhhh you did it!!!!

• 31 Mei 2017 - 11:00

Jenny En Lex:

Top prestatie mannen!!!!
    Geniet van de dagen met "jullie welkomstcomité".
    Leuk om steeds jullie belevenissen te hebben mogen meebeleven.
    Groetjes Lex en Jenny

• 31 Mei 2017 - 12:07

Hans En Ans:

Hey geweldige Kanjers, jullie prestatie is toppie!!!PROFICIAT!!!!
    Hans is een paar dagen met zijn fietsmaten naar de ardennen,daar zijn de hellingen niet zo hoog.
    Wij danken jullie voor het mooie reisverslag.
    Veel vacantieplezier wensen wij aan jullie toe met partners en fam .Greetzzz Hans en Ans.

• 31 Mei 2017 - 20:27

Hadrianus:

Fantastisch mannen!!! En ik weet uit ervaring wat je allemaal voor je kiezen hebt gekregen. Ik begrijp dat zowel jullie als jullie fietsen de eindzege zonder enige schade hebben behaald. Iets om trots en blij mee te zijn.
    Vanwege een vakantie heb ik geruime tijd jullie berichten niet kunnen lezen, maar dat heb ik zojuist ingehaald. Het is leuk om heel veel herkenbare zaken terug te lezen.
    Een goede terugreis!
    Hartelijke groet,
    Arjan, ook namens Ineke

• 01 Juni 2017 - 09:35

Toos Van Riet:

Jullie hebben een mooie prestatie geleverd. Dit is voor jullie een onvergetelijke ervaring.
    Geniet nog even in Santiago.Bedankt voor jullie mooie verslagen deze riepen weer veel herinneringen in me op.
    Groetjes, Toos