Vlakke wandeletappe - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu Vlakke wandeletappe - Reisverslag uit El Burgo Ranero, Spanje van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

Vlakke wandeletappe

Door: Antoon

Blijf op de hoogte en volg Tom

23 Mei 2017 | Spanje, El Burgo Ranero

Dag 24; 23 mei 2017: Fromista - El Burgo Ranero
7.30 uur. Gezien de aard van de etappe van vandaag staan we iets later op; rustig ontbijten ........ Goedemorgen Inez en Menno ( namen die we toevoegen aan de lijst van ontmoetingen met andere camino's). Met Inez en Menno (zij komen uit Breda) hebben we gisterenavond gezellig ons avondeten genuttigd. Ons einddoel vandaag is Sahagun.
We verlaten Fromista en er volgt de meest vlakke deel van de route tot nu toe. Uitgestrekte velden tot aan de horizon, over wegen die als het ware met een mes in het landschap zijn uitgesneden. Hier en daar wat dorpjes "neergeplakt ":ze schijnen blijkbaar ook nog bewoond te zijn. We passeren Carrion de los Condes, Poblarian de Campos, Revenge de Campos, Villamentero de Campos. Allemaal schitterende namen maar voordat we de namen hebben uitgesproken zijn we er al weer doorheen.
We fietsen vandaag voor 80 - 90 procent langs het speciaal aangelegde pelgrims pad. Honderden pelgrimgangers passeren we. Het is warm. De lopers hebben zichtbaar moeite met de weersomstandigheden. We horen ze denken "Hadden we ook maar een fiets"!!!!! Veel respect voor al die lopers over de eindeloze paden die ze moeten overbruggen.
We passeren ook Carria de los Condes. Het blijkt dat we dan op de helft van de "Spaanse Camino" zijn.
Bijzonder is het 12 kilometer pelgrims pad dat bezaaid is met veel grind en kiezels. We zijn blij dat we dit pad afgelegd hebben zonder lek te rijden. Gelukkig!!!!!!!
In Sahagun hebben we onze lunch en verleggen we ons einddoel naar El Burgo Ranero. De wind is ons vandaag goed gezind en blaast ons met een gemiddelde van 21 km. richting El Burgo Ranero. Leuk klein dorpje waar we al snel een slaapplaats in Hostal Le Pelegrino hebben gevonden.
Dagcijfers:
Aantal km. 80
Gemiddelde 21.3!!
Fietstijd 3 uur en 42 minuten
Klimmeters 399
Temperatuur: fantastisch vandaag geen enkele wolk aan de blauwe hemel te bespeuren.
Wind : voornamelijk wind in de rug.

• 23 Mei 2017 - 18:58

Hans En Ans:

Het gaat goed zo te lezen,mooie spannende verhalen,fotos sturen is ook leuk.
    Bruin geworden van het zonnetje en de inspanning buiten.Het wordt tropisch warm,maar genoeg drinken en volhouden maar!!Gr.
    hans en ans.

• 23 Mei 2017 - 19:31

Ronald Hertogs:

Gaat goed! Er wordt zelfs gedanst?!
    Hoe is het met de stenen? Ben je ze al kwijt als extra last? Of de stenenberg nog niet tegengekomen?
    Succes voor de laatste etappes!! Knuffel van ons

• 23 Mei 2017 - 20:33

Ingeborg:

Appeltje eitje vandaag dus voor jullie...vlakke etappe :-)
    En gezien de fotos hebben jullie de spaanse dans ook onder de knie!
    Succes nog met de laatste "loodjes"...lekker genieten zoals jullie al doen! Kunnen jullie maandag jullie vrouwtjes weer in de armen te sluiten! :)
    Kus en n high-five van ons!

• 23 Mei 2017 - 21:59

Elly En Kees:

Zo te lezen weer een vlot verlopen etappe afgelegd; het einde komt nu echt in zicht al lijkt het er niet op dat de laatste loodjes het zwaarst gaan wegen. Succes met het vervolg, geniet ervan.

• 23 Mei 2017 - 22:23

Piet En An:

Ontspannen etappes, behalve de hitte dan. Het eind van jullie dappere tocht komt in zicht. Wij zien erg uit naar het weerzien in Compostela.

• 24 Mei 2017 - 10:40

Leo En Ans Jansen:

Zo mannen, wat een leuke verhalen en ervaring van en voor jullie. Nog maar een paar daagjes volhouden en genieten. Sterkte en succes

• 24 Mei 2017 - 16:02

Mieke M.:

Wat is de pelgrim toch unne schone mens , op 1 apparaatje na geen comfort, alleen handen en voeten, open handen om anderen te helpen en vrienden te maken.
    Jullie maken dat samen wel !!!

Nog vele mooie fietstochten.
    Succes !!!

Groeten Nol en Mieke

• 24 Mei 2017 - 17:15

Margo En Felix:

Ja, nog een klein eindje. Met dit mooie weer mag dat toch niet zo'n probleem zijn. Of wel......
    Je hebt al heel wat kilometers in je benen. Aan de foto te zien, zit er zelfs nog een dansje in de benen.
    Nog een paar dagen en dan is er het grote weerzien. Nog heel veel succes met de laatste kilometers.
    Wij zitten ook zo'n 1885 km van het vlakke Nederland.

• 25 Mei 2017 - 13:06

Eef:

Mooi man!! Genieten..

Tom

Een reeds lang gekoesterde droom om naar Santiago de Compostela te fietsen gaat werkelijkheid worden. Op Zondag 30 April vertrekken Antoon Hertogs en Tom Cornelissen vanuit Eersel. Tijdens de voorbereiding is informatie ingewonnen in Vessem (Genootschap van Sint Jacob). Verschillende documentatie doorgenomen en de geadviseeerde spullen aangeschaft. De reis wordt gemaakt met de Koga Worldtraveller. Hiermee zijn, ter voorbereiding, al vele kilometers afgelegd. Antoon en Tom kennen elkaar van vroeger (buurjongens, voetbalmaten) en hebben al verschillende keren Helmond-Kevelaer samen gefietst. De tassen zijn gepakt en de reis kan beginnen.

Actief sinds 26 April 2017