Dagje uit voor u ..... - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu Dagje uit voor u ..... - Reisverslag uit Santo Domingo de la Calzada, Spanje van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

Dagje uit voor u .....

Door: Antoon

Blijf op de hoogte en volg Tom

19 Mei 2017 | Spanje, Santo Domingo de la Calzada

Dag 20; 19 mei 2017 Logroño - Santa Domingo de la Calzada
Yep ........ gezond weer op! Klaar maken voor weer een nieuwe dag.
8.00 uur: even wachten op de hostess om onze velo's weer te kunnen begroeten. Het einddoel vandaag is Santo Domingo de la Calzada.
Ik neem jullie vandaag mee op een "gemiddelde" fietsdag van de twee fietsende pelgrims.
Verbeeld je in dat je op een "Worldtraveller", (merk is ff niet belangrijk) fietst met 20 kg. verpakking achterop en voorop tasje met koek en snoep.
In een rustig tempo fietsen we Logroño uit (jonge, jonge ... wat een grote stad). Op het Camino pad laveren we tussen de honderden Camino's wandelaars door. Ho, ff nog een "bakkie drinken en een broodje eten " (we hebben namelijk vanmorgen geen ontbijt gehad)! Zo ..... we kunnen er weer tegenaan.
Pas op mensen, er komt een klim van 12% op ons pad. Mens! ..... wat een pukkel en dat 's-morgens vroeg. Ja, ja, mensen even nog inkopen doen voor de lunch. We volgen weer het Camino pad langs het stuwmeer La Grajera. Zien jullie ook in het hekwerk de talloze ingestoken kruisjes. Mooi hé!
Let op mensen ..... even achter elkaar. We dalen af op de snelweg naar Navarette. Voorbij Navarette voert de weg gestaag omhoog. Hoe is het mensen ...... lukt het nog?
Non de Sontes ........ wat een klim naar het centrum van Sontes. Buenito, buenito....... een klim van 2 km. van 10% ........... Lekker he! "Bende boven hebbe ze dor weer un afdaling nir geleed!!." Maar ja, schitterende afdaling om te kunnen genieten van de glooiende weg tussen het heuvelachtig landschap. Genieten van de klaprozen in de berm en de wijnranken en amandelbomen....... Mooi hè! Hé kijk daar in de verte .......de besneeuwde bergtoppen van de San Lorenzo (2262 m.).
Oké folks....... geniet nog ff van de afdaling; we krijgen nog 3 beklimmingen van elk 3 tot 4 km tot 7%. Wat een kuitenbijters, hè! Nu nog even een afdaling van 1 km. naar Santo Domingo de la Calzada , slaapplaats zoeken .... en vanavond weer heerlijk slapen.
Wat zeg je ..... zadelpijn!!!! , dat is zo weer over!!
Nou was dat een mooie fietstocht of niet?!!?!?
Dagcijfers:
Afstand 65,5 km
Gemiddelde 16.0
Fietstijd 4 uren en 4 minuten
Klimmeters 855
Temperatuur aangenaam
Wind: een beetje ongunstig.
Bijzonderheid: de slaapplaats hebben we gevonden bij de nonnen die een prachtig complex beheren. Schitterende kamers!!!

• 19 Mei 2017 - 20:15

Jan Van Engeland:

Ik dacht even dat ik er zelf bij was. Maar dat kan helemaal niet, want ik kan zo ver echt niet fietsen!
    En mijn kuiten doen zo al zeer.....

Mannen, geniet nog even, want jullie zijn zo weer thuis!

• 19 Mei 2017 - 20:57

Jan En Ria.:

Hoi Antoon en Tom,

Kunnen we een plaats reserveren voor morgen? Zo'n mooi reisverslag, je zou willen dat het kon. Zoals je al schreef Antoon, de conditie moet goed zijn, en dat is ie niet voor deze tocht.
    Maar uit dit verslag blijkt dat jullie met volle teugen genieten, en dat doen wij door middel van jullie beschrijving van de tocht.
    Morgen weer een rit en dan tijdens de rustdag de stad Burgos bezichtigen, we hebben al het een en ander gelezen over de historie.
    Graag tot het volgende verslag.

Enne, Ton, Ria is inderdaad het zwemmaatje van Jacqueline en Jan is haar man.

Groetjes,
    Jan en Ria.

• 19 Mei 2017 - 21:09

Piet En An:

Mooi om dat zo mee te maken! Nog een geluk dat WIJ met de E-bike waren.
    Het is als toeschouwer-'camino' idd een hele belevenis.

• 19 Mei 2017 - 21:32

Ronald Hertogs:

Top! Kerels, goed bezig! Klimmen met die bagage valt vast niet mee... Nog efkes! Pilsje ziet er iig goed uit!

• 19 Mei 2017 - 22:27

Elly En Kees:

Complimenten voor jullie fietsprestaties zijn volkomen verdiend; maar we vinden het ook knap dat jullie elke dag tijd en energie vinden om een reisverslag te maken. Top!!!

• 20 Mei 2017 - 19:02

John En Tiny:

heel, veel fietsplezier en succes. we gaan jullie volgen vanaf nu.
    dikke kus.

• 20 Mei 2017 - 19:36

Kees Kreemers:

Hola Tom en Toon, het doet ons goed te lezen dat het tot op heden prima verloopt. Jullie hebben straks heel wat te vertellen met de HVV reunie, als we nog maar tijd hebben om te drinken dan haha, maar dat komt wel goed. Nog even door stoempen mannen. Heel veel succes en plezier nog. Grtjs Kees en Antonet

Tom

Een reeds lang gekoesterde droom om naar Santiago de Compostela te fietsen gaat werkelijkheid worden. Op Zondag 30 April vertrekken Antoon Hertogs en Tom Cornelissen vanuit Eersel. Tijdens de voorbereiding is informatie ingewonnen in Vessem (Genootschap van Sint Jacob). Verschillende documentatie doorgenomen en de geadviseeerde spullen aangeschaft. De reis wordt gemaakt met de Koga Worldtraveller. Hiermee zijn, ter voorbereiding, al vele kilometers afgelegd. Antoon en Tom kennen elkaar van vroeger (buurjongens, voetbalmaten) en hebben al verschillende keren Helmond-Kevelaer samen gefietst. De tassen zijn gepakt en de reis kan beginnen.

Actief sinds 26 April 2017