Rustdag in Logroño - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu Rustdag in Logroño - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

Rustdag in Logroño

Door: Tom Cornelissen

Blijf op de hoogte en volg Tom

18 Mei 2017 | Spanje, Logroño

Dag 19; 18 mei 2017: Rustdag Logroño
Als je vele dagen achter elkaar hebt gefietst is het wennen om in een regenachtige stad Logroño de dag te moeten doorbrengen. Het wordt wat lamballen in je hotelkamer, even rondlopen in deze mooie oude stad en verder wat eten, drinken en tv kijken. Uiteraard de prachtige kathedraal Santa Maria de Palacio bezocht. Het heeft de hele dag tot 16:00 geregend.
Ook vandaag weer Camino's uit Nederland ontmoet (Ans en Jack). Kwamen verregend aan bij het restaurant waar we met het ontbijt bezig waren. Ze vonden ook een onderkomen in ons hotel. We hadden ze na de 3e dag uit het oog verloren.
Na vandaag hebben we nog 10 fietsdagen om op 29 Mei in Compostela aan te komen. Resterende km's : 694. Daar gaan we ook van genieten.
Op 21 Mei hebben we nog een rustdag ingepland in Burgos. Volgens kenners moeten we deze stad hebben bezocht.
Al onze kleren worden vandaag gewassen door de eigenaresse van het hotel. Dat was ook wel hard nodig !
Voor de komende 10 dagen een schema gemaakt van de aantal af te leggen km's per dag. We krijgen nog enkele flinke beklimmingen. Dat gaat wel lukken.
Onze fietsen zijn nog in prima staat en de kettingen zijn goed gesmeerd. (Afkloppen)
De restaurants in Spanje gaan pas om 20:30 open. Dat is wel ff wennen. Ze zitten snel vol met allerlei nationaliteiten. Het eten is hier prima.

• 18 Mei 2017 - 21:49

Jeanne :

Hey heren,
    Met een schoon tenue morgen weer verder voor de volgende etappe.
    Wij zijn trots op jullie.
    Groet Jeanne

• 18 Mei 2017 - 22:27

Johan Barelds:

Tip die ik ooit van een fietsende globetrotter kreeg(en zelf ook op mijn fietsreis naar Santiago met succes toegepast heb).
    Dagelijks je fietskleren na het fietsen met een beetje Biotex in de wasbak van je hotelkamer wassen en uitspoelen.
    Hierna de boel even uitwringen en in de hotel handdoek rollen.
    Op de grond leggen en even tien minuten flink op stampen. Hierna ophangen.
    Volgende dag is de boel weer droog en schoon.
    Elke dag een lekker frisse broek en shirt aan! :-)
    Nog veel succes met de resterende dagen!

Gr. Johan

• 18 Mei 2017 - 23:29

Grace:

Hallo Tom en compaan
    Jullie moeten echt Burgos bekijken, zowel overdag als ook s'avonds . De twee verschillende gezichten van de stad zijn allebei de moeite waard.

Eten om half negen s'avonds is ff wennen maar er zijn plekken in Spanje waar nog veel later gegeten wordt.
    Super dat verslag van jou; zijn we toch weer een klein beetje daar!
    Jullie gaan het vast en zeker redden en Ton kan jou als het goed is stralend begroeten in Santiago
    Veel succes verder voor jullie beiden
    Gracekenkel@cs.com

• 19 Mei 2017 - 06:30

Ingeborg:

Nu de spierkes weer wat rust hebben gekregen, kunnen jullie er weer tegenaan om de 'laatste' kilometertjes af te leggen en de nog komende 'puisten' te trotseren. Succes pa & tom!!

Tom

Een reeds lang gekoesterde droom om naar Santiago de Compostela te fietsen gaat werkelijkheid worden. Op Zondag 30 April vertrekken Antoon Hertogs en Tom Cornelissen vanuit Eersel. Tijdens de voorbereiding is informatie ingewonnen in Vessem (Genootschap van Sint Jacob). Verschillende documentatie doorgenomen en de geadviseeerde spullen aangeschaft. De reis wordt gemaakt met de Koga Worldtraveller. Hiermee zijn, ter voorbereiding, al vele kilometers afgelegd. Antoon en Tom kennen elkaar van vroeger (buurjongens, voetbalmaten) en hebben al verschillende keren Helmond-Kevelaer samen gefietst. De tassen zijn gepakt en de reis kan beginnen.

Actief sinds 26 April 2017