Logroño - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu Logroño - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

Logroño

Door: Antoon

Blijf op de hoogte en volg Tom

17 Mei 2017 | Spanje, Logroño

Dag 18; 17 mei 2017: Estella - Logroño
7.00 uur. Piepend en krakend worden we wakker. Schrikken ....... zijn dat onze botten die zo kraken ........gelukkig, het is het bed waarop we vannacht hebben geslapen. Wassen, aankleden, fiets "pakken " en met de stille trom vertrokken op zoek naar een ontbijtje.
10.00 uur zijn we weer "en route". Het einddoel vandaag is Logroño. We verlaten Estella en vanuit deze stad blijft de weg voorlopig stijgen. We passeren Ayegui en Irache en Los Arcos. Na Los Arcos is er weinig verkeer en de vroegere hoofdweg klimt gestrekt naar Sansol. Vanuit Sansol volgt een afdaling in het dal van de Rio Linares met een fraai uitzicht op Torres del Rio. Vanaf Torres volgen enkele gestage hellingen in een afwisselend landschap met prachtige uitzichten. We nemen de tijd om enige foto's te maken. Bij Viana (op een bankje "lunch") eindigt de Navarra-streek en de route daalt af in de groene vallei van de Rio Ebro.
Om 14.30 bereiken we Logroño. Na enig zoekwerk vinden we een pension waar we voor 2 nachten boeken.
De aard van de etappe van vandaag nodigt ons uit om het thuisfront enigszins gerust te stellen.
Echt ...... we zijn allebei nog bijzonder fit. Het is fijn dat Tom het leven van een Bourgondiër kent ......... ik beheer de portemonnee en Tom doet de inkopen. We komen echt niets te kort ...... !!!!!
Oh ja, Jacqueline wil jij alvast een broek kopen ...... maatje 48!!!!!!!!!
We nemen in Logroño een dagje rust en proberen we nog wat indrukken van het Baskenland "op te snuiven".
Dagcijfers:
Afstand 52.79 km.
Fietstijd 3 uren en 30 minuten
Gemiddelde 16.8 km
Hoogtemeters 958
Temperatuur: heel aangenaam
Bijzonderheid: onze mede camino's Wil en Kees hebben ook een kamer in hetzelfde pension samen met een ander echtpaar uit Apeldoorn (Heleen en Joost) die ze net op een terras hebben ontmoet. Met zessen zijn we gezamenlijk een biertje gaan drinken en daarna wat eten. Gezellig.

• 17 Mei 2017 - 22:45

Piet En An:

Relaxed blijkbaar trekken jullie rond in het Baskenland. De Ebro, vaak van gehoord, zal wel een mooi dal hebben, zo tussen die heuvels. Geniet ervan, met eten en drinken zit het zo te horen (ook) wel goed.
    Groeten vanuit het warme Eersel. Vandaag was het een kleine 30 graden, morgen is het weer een stuk frisser.

• 17 Mei 2017 - 23:14

Elly En Kees:

Lijkt allemaal (gelukkig) voorspoedig te verlopen; geen krakende botten en nog geen enkele melding van materiaalpech. Ga zo door!! Fijn dat jullie de tijd kunnen nemen om te genieten van de omgeving (en op z'n tijd van een biertje).
    Succes met het vervolg.

• 18 Mei 2017 - 09:34

Gerrit:

Beste stoere Schelpdragers,

Het duurt niet meer zo erg lang om jullie finish te bereiken. Wat gaat de tijd toch snel. Eens een idee om dit te doen en de finish is al een beetje in zicht. Het is toch heel iets anders als de AtosTour. Na jullie rit is de AtosTour een eitje. Heb zelf nog een klein probleem: Hoe moet ik straks verder zonder jullie fantastische verhaaltjes. Ik zou het nu niet weten. De verhaaltjes waar ik elke dag naar uitkijk. Misschien zijn er medicijnen tegen het afkicken.Ik zoek wel hoe verder.
    Beste fietsvrienden succes in het laatste stuk naar het grote doel Santiago de Compostella.

m.v.g.
    Gerrit

• 18 Mei 2017 - 14:34

Hans En Ans:

Hallo fietssterren,jullie doen het kei-goed en zijn niet te verslaan,maar volhouden zo.
    Hier regent het voor de eerste keer sinds weken.Veel regeninstallaties zijn in gebruik het
    werd erg droog.
    Jacgueline is naar Rotterdam vandaag een leuk uitje en maakt het goed.Bye bye veeeeel
    succes!!!Hans-Ans.

Tom

Een reeds lang gekoesterde droom om naar Santiago de Compostela te fietsen gaat werkelijkheid worden. Op Zondag 30 April vertrekken Antoon Hertogs en Tom Cornelissen vanuit Eersel. Tijdens de voorbereiding is informatie ingewonnen in Vessem (Genootschap van Sint Jacob). Verschillende documentatie doorgenomen en de geadviseeerde spullen aangeschaft. De reis wordt gemaakt met de Koga Worldtraveller. Hiermee zijn, ter voorbereiding, al vele kilometers afgelegd. Antoon en Tom kennen elkaar van vroeger (buurjongens, voetbalmaten) en hebben al verschillende keren Helmond-Kevelaer samen gefietst. De tassen zijn gepakt en de reis kan beginnen.

Actief sinds 26 April 2017