Hollandse dag - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu Hollandse dag - Reisverslag uit Labouheyre, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

Hollandse dag

Door: Tom Cornelissen

Blijf op de hoogte en volg Tom

12 Mei 2017 | Frankrijk, Labouheyre

Dag 13; 12 mei 2017: Arbis - Labouheyre
Vanmorgen scheen de zon volop. Dus kledingcode: korte broek en korte mouw. Goed ontbijt met speciale dingen. De rekening lag al klaar. We hadden de avond ieder 3 blikjes bier gedronken. Daar rekende madam €4,- per stuk voor. Het was Heineken, als het nou Bavaria was geweest....!!
Vandaag komen we in het gebied van Les Landes, veel naaldbomen en weinig cultuur. Vanuit Arbis naar Cadillac. Hier onze dagelijkse inkopen gedaan, want daarna zou er weinig mogelijkheid zijn om water, brood en beleg te kopen. De eerste 25km waren weer heuvelachtig, maar daarna zou het volgens het boek vlak terrein zijn, zoals in Nederland. Het boek gaf ook aan "de wind als mee- of tegenspeler".
Dat hebben we geweten. In dit gebied heb je heel lange wegen met af en toe een plaats met wat voorzieningen. (Houston, Moustey, Pissos).
Met een westenwind van windkracht 6-7 komt je trapvermogen niet hoger dan 16km/uur. Het leek wel Hollands.
We kwamen erg vermoeid aan in Labouheyre.
Tijdens onze tocht vandaag waren we weer Will en Kees tegen gekomen. Samen ontbeten op een bank voor de kerk van Hostens en samen geboekt voor een hotel in Labouheyre. (Hotel Restaurant Brémontier)
Na aankomst van Wil en Kees in het hotel hebben we enkele pilsjes gedronken bij het plaatselijk sportcafé. Hierna in het hotel gezellig samen een menu genomen. Tijdens het eten ook gesproken over de beleving die we als camino (gaan) ondergaan. We denken wel dat er iets met ons gaat gebeuren, maar op dit moment is het er nog niet. Persoonlijk had ik een moment in de kapel van St. Emilion ! Wie weet wat we gaan beleven.
Morgen gaan we proberen Dax of Cagnotte te bereiken. We naderen steeds meer St.Jean Pied de Port (Spanje). We vinden het erg spannend.
Cijfers: 94,3 km 17,5 gemid, 368m stijging.

• 12 Mei 2017 - 22:41

Jan En Paula :

Tom we genieten van jullie verhalen

• 12 Mei 2017 - 22:50

Piet En An:

Alweer een stuk onder Bordeaux! 'Da's un end weg.

• 13 Mei 2017 - 09:00

Lex & Jenny:

Iedere dag kijken we uit naar een nieuw verhaal van jullie reis. groetjes Lex en Jen

• 13 Mei 2017 - 12:47

Leo En Ans:

Hallo "Brabantse pelgrims". Leuke verhalen waardoor we kunnen zien dat jullie wel degelijk fietsen. Veel succes op de vervolg-route. Groetjes vanuit Malden.

• 13 Mei 2017 - 15:39

Gerrit:

Beste Schelpdragers,

Elke keer wacht ik op jullie verhaal. Het is voor mij het ultieme om het te lezen. Ben zelf op weg geweest naar Santiago, maar moest het stoppen in Tours (Frankrijk) ivm hartproblemen. Dus jullie begrijpen dat ik met jullie meeleef.
    De ervaringen die jullie opschrijven zijn voor vitamines des levens.

Beste schelpdragers de ervaringen komen meestal 1x in jullie leven voorbij.
    Dus geniet in de volle 100% ervan.

mvg
    Gerrit

• 13 Mei 2017 - 17:13

Mart En Tieneke:

Hallo, fietsende Pelgrims,

Wij genieten iedere dag van jullie verhalen. Een hele ervaring!
    Wind en regen horen erbij en jullie gaan nu richting Spanje en beter weer
    mogen we hopen. Wij rijden morgen via Lyon naar Toulouse. We blijven
    jullie met plezier volgen. Groetjes en fiets ze, Mart en Tieneke

• 13 Mei 2017 - 20:33

Ronald Hertogs:

Hoi pa en Tom,

Bijna Spanje!! Het gaat voortvarend!! Op naar de bergen?! Mooie uitdaging weer! Enjoy! Maar rustig aan he! Knuffel van ons.

Tom

Een reeds lang gekoesterde droom om naar Santiago de Compostela te fietsen gaat werkelijkheid worden. Op Zondag 30 April vertrekken Antoon Hertogs en Tom Cornelissen vanuit Eersel. Tijdens de voorbereiding is informatie ingewonnen in Vessem (Genootschap van Sint Jacob). Verschillende documentatie doorgenomen en de geadviseeerde spullen aangeschaft. De reis wordt gemaakt met de Koga Worldtraveller. Hiermee zijn, ter voorbereiding, al vele kilometers afgelegd. Antoon en Tom kennen elkaar van vroeger (buurjongens, voetbalmaten) en hebben al verschillende keren Helmond-Kevelaer samen gefietst. De tassen zijn gepakt en de reis kan beginnen.

Actief sinds 26 April 2017