Verrassende ontmoeting - Reisverslag uit Bonnes, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu Verrassende ontmoeting - Reisverslag uit Bonnes, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

Verrassende ontmoeting

Door: Tom Cornelissen

Blijf op de hoogte en volg Tom

10 Mei 2017 | Frankrijk, Bonnes

Dag 11; 10 mei 2017: Jauldes - Bonner
Vandaag (10 mei) de trouwdag (43 jaar) van Tom met zijn Ton. Via een mooie bos bloemen was ik toch nog thuis. Kobus en Billie nog bedankt voor de leuke mails.
Wij waren in Jauldes-Glange, Le Logies L'Espoir, waar de zon al rijkelijk scheen in de vroege ochtend. Het ontbijt werd opgediend in het atelier van madam. Voor de eerste keer was er een gekookt ei bij. Alles weer ingepakt, de tassen aan de fiets, betaald en weggefietst richting Viville. De route verder naar het zuiden gaat om Angoulême heen. Deze grote stad hebben we alleen in de verte gezien. Hetzelfde als bij Poitiers heb je als fietser geen zin om je in de drukte te storten en een hoop tijd te spenderen voor een stadsbezoek. Via Torsac komen we op de D81 en D19. Dit zijn hele lange wegen die door kleine dorpjes gaan waar niemand buiten aanwezig is. In La Mercerie staat een groot kasteel, hier wat foto's gemaakt. Het was inmiddels 11:00, het begon te regenen. Binnen no-time was het 10 graden en keiharde wind, die wij natuurlijk tegen hadden. Hier moeten we moraal houden!!!
Het zou de hele dag regenen. Uiteindelijk in het mooi gerestaureerde Aubeterre-sur-Dronne onder de luifel koffie gedronken. Het historische en sfeervolle stadje ligt in een bocht van de rivier. Van de kant van de brug betekent het een steil klimmetje. Praatje gemaakt met enkele hollandse dames die een bus reis maakten door de Dordogne. Ook (te) veel regen gehad. Na veel bellen een slaapplaats in Bonnes geregeld. (Snap niet hoe Toos altijd aan die adressen bij de pastoor komt). In Bonnes bleken we op een camping geboekt te hebben. We waren al blij dat we een droge chalet kregen toegewezen. 's Avonds in St.Aulaye gegeten (1km). Hadden we net besteld komen Will en Kees binnen. Vijf dagen geleden hebben we die ontmoet. Heel gezellig samen gegeten. Bleken ook op dezelfde camping geboekt te hebben. Morgenvroeg zouden we weer samen ontbijten en daarna onze eigen weg gaan.
Cijfers: 84,1 km, gemiddeld 16,9 km/uur, tijd : 5:20. Stijging: 1068m

• 11 Mei 2017 - 21:21

Toos Van Riet:

Tom en Ton proficiat met jullie trouwdag.
    Zo te lezen hebben jullie mooie ontmoetingen, dat komt dan overeen met pelgrimstocht te voet.
    Ik heb wel in kloosters geslapen, maar niet bij de pastoor. Wel eens bij de burgemeester gegeten.
    Jullie hebben in elk geval lekker een caravan voor jullie tweetjes.
    Nog veel fietsplezier.
    Groetjes, Toos

• 12 Mei 2017 - 07:27

Evelien:

Super mannen!! De vooruitzichten zijn goed!! Het wordt echt heel warm zelfs!! Trekt oe korte boks maar aan over n paar dagen.. genieten xx

Tom

Een reeds lang gekoesterde droom om naar Santiago de Compostela te fietsen gaat werkelijkheid worden. Op Zondag 30 April vertrekken Antoon Hertogs en Tom Cornelissen vanuit Eersel. Tijdens de voorbereiding is informatie ingewonnen in Vessem (Genootschap van Sint Jacob). Verschillende documentatie doorgenomen en de geadviseeerde spullen aangeschaft. De reis wordt gemaakt met de Koga Worldtraveller. Hiermee zijn, ter voorbereiding, al vele kilometers afgelegd. Antoon en Tom kennen elkaar van vroeger (buurjongens, voetbalmaten) en hebben al verschillende keren Helmond-Kevelaer samen gefietst. De tassen zijn gepakt en de reis kan beginnen.

Actief sinds 26 April 2017