Nat pak - Reisverslag uit Vendôme, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu Nat pak - Reisverslag uit Vendôme, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

Nat pak

Door: Tom Cornelissen

Blijf op de hoogte en volg Tom

06 Mei 2017 | Frankrijk, Vendôme

Dag 7; 6 mei 2017 Chartres - Vendôme
Aanvulling verslag nummer 6:
Zoals gezegd hebben we gisterenavond de "Spectable Unique " in Chartres bezocht. Het was geweldig, super mooi, zelden zo iets prachtigste gezien. Met name de kathedraal in het licht was super, super "magnifique"!!!!!.
Vanmorgen aan het ontbijt vertelde onze gastvrouw (Marie-FR Leccia) dat ze schrijfster was en vandaag haar 4e roman werd gepresenteerd. Het zijn alle 4 psychologische romans, waarvan je aan het einde nog niet weet of je nou links of rechts moet geloven. Heel apart, ze was ook zenuwachtig. Het huis waar wij verbleven lag aan een steile weg (kaliber Keutenberg.), omhoog richting de kathedraal. Toen we onze fietsen gingen halen regende het hard en het water stroomde als een kleine rivier naar beneden. Maar ja, we moesten weg. Regenpak aan en hup op de fiets. Na een rustdag weer even wennen. De wielergeleerden zijn het er niet over eens of een rustdag wel goed is.
Via uitgestrekte landerijen en lange wegen kwamen we in het Loire gebied. Dit gebied is vooral bekend om zijn kastelen. Nou, wij hebben er 2 gezien. Weer door vele dorpen gereden waar niemand op straat liep. Café voor een bak koffie waren of gesloten of failliet. Uiteindelijk in een bushokje ons middagmaal gegeten. We zorgen voortaan zelf voor stokbrood, worst, jam en kaas. De hele dag heeft het geregend en in de middag kregen we ook nog wind tegen. Uitspringend vandaag waren de plaatsen Bonneval en Chateaudun. Verschillende keren de Loire overgestoken. Onze slaapplaats voor vannacht is een herberg (de la Madaleine) in Vendôme. De eigenaresse heeft onze natte kleren gewassen. Ze deed dit alleen voor ons !!!! Beide camino's hebben toch nog wat charmes.
Morgen gaan we naar Tours.
Cijfers : 107km, 6:30 gefietst, 431 klimmeters, gemiddelde 17,5 km/uur.

• 06 Mei 2017 - 20:32

Hadrianus:

Hallo Santiago-gangers,

Er is veel herkenning van wat jullie zoal ervaren. Het weer, de verschillende overnachtingsplaatsen en de reacties van de mensen. Ik begrijp dat er nog geen problemen zijn geweest met het vinden van een overnachtingsplaats. Hebben jullie een hele lijst van mogelijkheden van thuis meegenomen, of is het een kwestie van elke keer gewoon vragen? Werkt ook!
    Heel veel succes!

Groeten, Hadrianus

P.S. Het schiet al heel goed op. Zorg overigens dat je niet al te vroeg arriveert in Santiago.:-)

• 06 Mei 2017 - 20:35

GB:

Een dag in de regen jullie zijn wel die-hards! Niet aan mij besteed........maar schoonpa gaat gek genoeg altijd fietsen bij slecht weer. Hopelijk zit het morgen weer mee. Tom; krijgt Antoon op tijd zijn pilsje? Hij drinkt hier altijd de voorraad op ;)
    Succes mannen! Knap dat jullie dit doen!!

• 06 Mei 2017 - 20:50

Diny En Jan:

Zo te lezen herken ik Anton, een echte doordouwer zeker op de fiets en maatje Tom zal daar niet in achter
    blijven.
    Ik hoor wel over wind en regen maar is de temperatuur wel lekker, voor te fietsen moet niet warm zijn.
    Een stel Familie (Theo en Leonie) waren afgelopen week aan het Gardameer Italy daar was het nog kouder en natter als in ons kikkerlandje.
    Ik stop maar met schrijven anders wordt jullie nachtrust nog te kort.
    Heren ga zo door God zal jullie aan het einde zegenen.

Groeten Diny en Jan

• 06 Mei 2017 - 21:30

Gerrit:

Heren schelp dragers,

Weer zo'n echt bedevaarts verhaal. Alles komt erin voor (Hemelwater, natuur, bezienswaardigheden etc).
    Kortom alle dingen die niet met de dagelijkse zorgen te maken hebben. Men zegt dan ook: Iemand die dat heeft meegemaakt heeft rijkdom vergaard.
    Mannen ben zeer benieuwd naar jullie andere verhalen.

mvg
    Gerrit

• 06 Mei 2017 - 21:58

Piet En An:

Camino's met (nog wat) charme, dat zijn gewoon charmeurs, hoor.
    Benieuwd wat jullie morgen over Tours te melden hebben.

• 06 Mei 2017 - 22:19

Jan En Ria:

Hoi Antoon en Tom,

Wat geweldig dat we iedere keer weer mogen lezen wat jullie beleven en zien onderweg. We leven mee met jullie als jullie schrijven over de mooie omgeving of een geweldige bezienswaardigheid en "lijden" mee als we lezen dat het weer niet geweldig was en pas met veel moeite een slaapplaats kan worden gevonden. Als er een dag geen verslag komt vragen we ons af: Zou er iets mis zijn?
    Kortom we zijn meelevende volgers van jullie en hopen nog veel enthousiaste berichten te mogen lezen.
    Morgen verkiezingen in Frankrijk, misschien voor jullie een extra belevenis.
    Veel succes en tot het volgende reisverslag.

• 07 Mei 2017 - 13:59

Felix En Margo:

Hallo Antoon en Tom,
    Heel leuk jullie ervaringen te lezen en het wel en wee een beetje te ervaren.
    Zo te lezen een spannende reis met veel bezienswaardigheden. Nog steeds geen zadelpijn??
    Het schiet al aardig op. Nog........ km te gaan. Wij wensen jullie heel veel fietsplezier en natuurlijk mooi fietsweer.

• 07 Mei 2017 - 20:36

Elly En Kees:

Normaal gesproken komt al het goede van boven; dat is deze keer dus niet het geval.
    Maar zo te lezen mag dat de pret niet drukken. Hopelijk snel "na regen komt zonneschijn".
    Succes met het vervolg.

Tom

Een reeds lang gekoesterde droom om naar Santiago de Compostela te fietsen gaat werkelijkheid worden. Op Zondag 30 April vertrekken Antoon Hertogs en Tom Cornelissen vanuit Eersel. Tijdens de voorbereiding is informatie ingewonnen in Vessem (Genootschap van Sint Jacob). Verschillende documentatie doorgenomen en de geadviseeerde spullen aangeschaft. De reis wordt gemaakt met de Koga Worldtraveller. Hiermee zijn, ter voorbereiding, al vele kilometers afgelegd. Antoon en Tom kennen elkaar van vroeger (buurjongens, voetbalmaten) en hebben al verschillende keren Helmond-Kevelaer samen gefietst. De tassen zijn gepakt en de reis kan beginnen.

Actief sinds 26 April 2017