Rustdag Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu Rustdag Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

Rustdag Chartres

Door: Antoon

Blijf op de hoogte en volg Tom

05 Mei 2017 | Frankrijk, Chartres

Dag 6; 5 mei 2017 Rustdag
5 Mei ..... Bevrijdingsdag! Voor ons was het geen "bevrijding" van onze gedane inspanningen, maar gezien het verloop van de reis en de tijd van mogelijke aankomst in "SdeC" (Santiago de Compostela), lassen we hier in Chartres een rustdag in. Het was de bedoeling om een slaapplaats voor twee nachten te bemachtigen. Mocht niet lukken. Eerste nacht in een jeugdherberg geslapen. Tjonge, tjonge wat was het warm in een kamertje met 5 bedden. Allebei slecht geslapen. 's-Morgens gebeld voor onze 2e nacht. Leuk oud huis met authentieke kamers. Zeer gastvrij. Mdm. Marie-Fr. Leccia, Rue Muret 84 te Chartres.
Chartres .......... wie Chartres zegt denkt uiteraard aan de kathedraal. Een imposant gebouw met binnenin schitterende glas in lood ramen. Diep onder de indruk van de geweldige zuilen en prachtige beelden steken we voor allen van het thuisfront enkele kaarsen op. Bijzonder ook om te zien hoe de mensen op gaan in het Labyrint. Indrukwekkend.
We hebben nu ook nog tijd voor het bijwerken van ons reisverslag. Tom zet met "engelengeduld " enkele foto's op ons verslag, zodat het thuisfront ook een indruk krijgt wat een prachtige tocht dit is.
Het moet ons van het hart dat we onder de indruk zijn van de betrokkenheid van jullie "volgers ". Dat doet ons goed ......... echt!!!!!!
Wat moet je verder nog schrijven over een rustdag. Het is, zoals in de eerste alinea vermeld, nodig maar wij hebben allebei zoiets van .......
"We zitten veul liever op ons fietske ".
Cijfers van de dag"
Aantal pilsjes 5

• 05 Mei 2017 - 21:58

Lex En Jenny:

Beste mannen,
    Het is erg leuk om jullie verhalen te lezen, iedere avond.
    Groetjes, L & J

• 06 Mei 2017 - 00:06

Piet En An:

Labyrint: ik neem aan zo'n cirkelvormig 'doolhof-pad' in de vloer in de kathedraal. Die kom je af en toe wel vaker tegen in grote kerken.
    Als je die na wandelt, ben je wel even bezig. De pastoor kon zo al lopend ondertussen brevieren of de rozenkrans bidden, vermoed ik.
    Kei leuk jullie verslaglegging. Ga er vooral mee door.
    En fiets-ze maar weer. Hopelijk komen jullie ook in/door de stad Tours aan de Loire, de stad van St Maarten. (H. Matinus) Maar dat hoor ik dan wel van jullie.

• 06 Mei 2017 - 09:30

Gerrit:

Antoon & Tom,

De dag van rust is een verademing. Maar men zegt weleens dat de spieren stijver worden. Dit merken jullie wel de volgende dag. Dan er weer fris tegenaan. Mannen hopelijk veel mooi weer en veel lekker stikbrood en croissants. Succes verder.
    O Ja, even het resultaat van de laatste 5 dagen. Totale afstand 608,0 km met een gemiddelde van 18,5 km/uur en 33 uur op de fiets peddelen. Knap rekening houdend met de vele bepakking.

Route Afstand Gem

mvg
    Gerrit

• 06 Mei 2017 - 10:01

Eef:

Liever op t fietske snap ik, maar zo ff n dag rust is toch ook belangrijk! Goed bezig mannen!!

• 06 Mei 2017 - 10:23

Henk Baudewijns:

Super fijn dat we jullie zo kunnen volgen , zo voelen wij ons heel betrokken met jullie .
    Lekker een dagje lamballen en dan weer de fiets op .
    Tot horens,
    Henk

• 06 Mei 2017 - 11:59

Addie:

Fietsende pelgrims, ga zo door!. Wij genieten van jullie verhalen.

De fiets laat jullie niet zo snel in de steek....(Mona Lisa, de Eerselse ezel die mee naar Rome zou lopen wou al snel niet meer vooruit en staat weer in de wei).

Een fijne bijzondere tocht.
    Zet m op!!!

• 06 Mei 2017 - 13:24

Ans En Jac:

Hebben we jullie net gemist in Chartres. Wij wilden vandaag doorfietsen, maar het weer zit niet mee. Ook maar daarvoor een kaarsje aangestoken.
    Jullie mede tafelgenoten bij de paters. Fiets ze!!!

• 06 Mei 2017 - 17:24

Toos En Arie:

Hoi Anton en Tom,

Kei leuk om te mogen meegenieten van jullie reis.
    Voor ons wordt het nu pas echt leuk....met de foto's erbij.
    Geniet ervan en veel succes verder.
    Groetjes vanuit Helmond.

• 06 Mei 2017 - 18:56

Feline:

Hallo opa .

Werkt mijn armbandje al opa ?
    Hoe ver ben je al met fietsen opa?
    Ik heb ook super ver gefietst . Van huis naar de appelboer en dan naar oma 's huis en dan naar de ijsko tent van beek en Donk .en terug naar huis . En oma moest helemaal terug naar huis fietsen. Liefs Feline xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx voor opa

Tom

Een reeds lang gekoesterde droom om naar Santiago de Compostela te fietsen gaat werkelijkheid worden. Op Zondag 30 April vertrekken Antoon Hertogs en Tom Cornelissen vanuit Eersel. Tijdens de voorbereiding is informatie ingewonnen in Vessem (Genootschap van Sint Jacob). Verschillende documentatie doorgenomen en de geadviseeerde spullen aangeschaft. De reis wordt gemaakt met de Koga Worldtraveller. Hiermee zijn, ter voorbereiding, al vele kilometers afgelegd. Antoon en Tom kennen elkaar van vroeger (buurjongens, voetbalmaten) en hebben al verschillende keren Helmond-Kevelaer samen gefietst. De tassen zijn gepakt en de reis kan beginnen.

Actief sinds 26 April 2017