De kathedraal van Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu De kathedraal van Chartres - Reisverslag uit Chartres, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

De kathedraal van Chartres

Door: Tom Cornelissen

Blijf op de hoogte en volg Tom

04 Mei 2017 | Frankrijk, Chartres

Dag 5; 4 mei 2017: Rueil - Chartres
Toen we vanmorgen werden uitgezwaaid door de vriendelijke eigenaresse van het hotel, was het een beetje mistig weer, met een klein windje.
Aangezien we gisteren onszelf goed hebben afgebeuld, is vandaag het einddoel: Chartres. Ook vandaag zaten er weer verschillende steile (10%) klimmetjes in. Bij Gargenville staken we de Seine over. Via Meziere sur Seine begonnen aan de eerste klim. Ook vandaag weer vele kleine dorpen gepasseerd waar weinig te beleven valt. Wel veel hard rijdende auto's die je rakelings passeren. In Maintenon zou een niet voltooid aquaduct te zien zijn. De bedoeling was een aquaduct van 110km lang te maken. Jammer, de Fransen maken wel meer niet af. Toevallig bij hetzelfde restaurant koffie gedronken als 2 jaar geleden met Gerrit en Henk.
Overal discussies over le Pen en Macron. Wij gaan het meemaken ! Via een natuurpark komen we eindelijk Chartres binnen. Nog een ferme klim en we bereiken de kathedraal. Verschillende slaapadressen gebeld. Uiteindelijk waren in de jeugdherberg 2 bedden vrij. Auberge de Jeunesse 23 avenue Neigre in Chartres. Verschillende slaapplaatsen zijn nog niet open.
We hebben een kleine kamer met 5 bedden. Gelukkig liggen wij alleen. Als dat in Spanje normaal is, dan beloofd dat wat. Vanavond wordt in de stad op 24 plaatsen lichtshows gegeven. Te vergelijken met Glow in Eindhoven.
Met een lekker pilsje erbij lijkt dit ons leuk. Morgen nemen we een rustdag in Chartres om de spieren rust te gunnen en te voorkomen dat we te vroeg in Compostela aankomen.
Cijfers: afstand 91km, tijd gefietst 05:15, gemiddelde 17,3 km/uur,
893 klimmeters

• 04 Mei 2017 - 19:09

Elly En Kees:

Zal wel goed voelen om als senioren in een "jeugd"-herberg te mogen overnachten.
    Geniet van de lichtshow en de welverdiende rustdag!

• 04 Mei 2017 - 20:12

Ronald Hertogs:

Al heel wat kilometers afgelegd! Wow! En als echte pelgrims al vanalles meegemaakt: wind in de rug, wind tegen, zon, regen! Mooie verhalen. Geniet van de rustdag!! X van ons

• 04 Mei 2017 - 22:43

Piet En An:

Fijne rustdag in Chartres. Die kathedraal maakt wel indruk, vermoed ik.

• 05 Mei 2017 - 10:05

Wiek En Ineke:

Het is leuk om jullie dagverslagen te lezen. Volgende keer fietsen wij mee! Veel plezier vandaag op een mooie plek.

Tom

Een reeds lang gekoesterde droom om naar Santiago de Compostela te fietsen gaat werkelijkheid worden. Op Zondag 30 April vertrekken Antoon Hertogs en Tom Cornelissen vanuit Eersel. Tijdens de voorbereiding is informatie ingewonnen in Vessem (Genootschap van Sint Jacob). Verschillende documentatie doorgenomen en de geadviseeerde spullen aangeschaft. De reis wordt gemaakt met de Koga Worldtraveller. Hiermee zijn, ter voorbereiding, al vele kilometers afgelegd. Antoon en Tom kennen elkaar van vroeger (buurjongens, voetbalmaten) en hebben al verschillende keren Helmond-Kevelaer samen gefietst. De tassen zijn gepakt en de reis kan beginnen.

Actief sinds 26 April 2017