Fietskleding testdag - Reisverslag uit Reuil, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu Fietskleding testdag - Reisverslag uit Reuil, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

Fietskleding testdag

Door: Antoon

Blijf op de hoogte en volg Tom

04 Mei 2017 | Frankrijk, Reuil

Dag 4; 3 mei 2017 Chiry-Ourscamp - Rueil
Bam, Bam.........7.00 uur. Met luid klokken gebrul worden we wakker gemaakt (voor zover we dat al niet waren). Met een vluchtige blik uit het raam wisten we meteen wat voor dag het zou worden. Het zag er triest en somber uit. Pater "ontbijt" verwelkomt ons met een gezongen gebed voor het ontbijt. Een stevig ontbijt, niet in de zin van een uitgebreid ontbijt maar wel met van dat "vastvreters brood " met jam en instantkoffie of thee. Afwas doen en dan de fiets weer opladen en hop de volgende etappe. Eerst maar even water, bananen en brood kopen. Dat doen we in Compiègne. Na Compiègne volgt een grootschalig landbouwgebied dat bij Catenoy overgaat in een kleinschalig landschap met karakteristieke dorpen. Er volgen enkele pittige hellingen tot en met Clermont. Heerlijk fietsen en genieten. In Estrees Saint Denis op een bankje voor de kerk (waar anders) hebben we onze lunch genuttigd. Brood, jam, bananen en natuurlijk nog de worst. Jacqueline, de complimenten van Tom voor de heerlijke worst en wat goed van je om ook nog aan een mes te denken. Toppie! In Clermont werden we getrakteerd op de eerste waterdruppels van onze tocht. Toch maar even onze regenjacks aangedaan. Binnen afzienbare tijd worden we compleet overvallen door een fikse regenbui die zowat de verdere dag zou duren. Na de lunch nog even telefoneren voor de nacht. Het wordt Rueil. Wel wat meer km dan gepland.... maar vooruit kan er ook nog wel bij. In Auberge la Cresonnière in Seraincourt gegeten en gedronken en geslapen.
Cijfers van de dag:
Dagafstand 129 km
Gemiddelde 17.3
Fietstijd 7 uren en 24 minuten
Klim meters 1052
Oh ja wat hebben we toch en "verrekkus heerlijk fietske" gekocht!

• 04 Mei 2017 - 10:02

Gerrit Rorije:

Antoon en Tom,

Echt een verrassing in de morgen met opnieuw een verhaaltje van onze store mannen. Het is niet altijd dat de zon schijnt. Maar je moet maar rekenen dat achter de wolken altijd de zon schijnt. Ook is het fantastisch dat tijdens dit avontuur het thuisfront met kleine dingen aanwezig is. Dit geeft de mens weer moed al komt de zegen altijd van boven. Heb je wel nodig op tijd gezegend te worden.
    Mannen ga zo door en laat het asfalt onder de wielen voorbij gaan.

Antoon en Tom succes!

• 04 Mei 2017 - 10:25

Hans En Ans:

Hallo Antoon en Tom,

Jullie zijn goed bezig; maar gaat het niet een beetje te snel ?
    De bedoeling was 80 KM per dag; maar als jullie zo doorgaan dan zijn jullie over 14 dagen in Santiago !
    Neem ook je rust en vergeet niet te genieten.

Knap werk.
    Hans

• 04 Mei 2017 - 11:00

Jack Van Der Velden :

Goede morgen,
    ik kreeg een tip van Ron Bouman dat jullie onderweg zijn naar Compostela.
    Ben er ook naar toe gefietst in 2009 dus weet wel ongeveer wat jullie doorstaan.
    Erg leuk om jullie verslagen te lezen ik hoop dat jullie dit blijven doen
    Zet hem op en Bon Camino.

• 04 Mei 2017 - 12:49

Piet En An:

Hé jongens, de rem erop, jullie gaan veel te snel!
    Kun je niet een paar dagen bij een plaatselijke boer wat seizoensarbeid gaan verrichten? Dan klopt het rijschema misschien weer. Geniet van de omgeving.

• 04 Mei 2017 - 14:58

Ingeborg:

Opa fietsen ? …… ja, opa is een hele mooie tocht aan het fietsen! Dat horen we met regelmaat hiero!
    Heerlijk om jullie te volgen en te lezen dat jullie vele mooie (onverwachte) dingen tegen komen. Denk maar, na regen komt zonneschijn! En zoals gezegd - in regenachtige lucht zit veel zuurstof om de hoogtemeters te trotseren!
    Succes Tom & (schoon- / o- / pa)!

Tom

Een reeds lang gekoesterde droom om naar Santiago de Compostela te fietsen gaat werkelijkheid worden. Op Zondag 30 April vertrekken Antoon Hertogs en Tom Cornelissen vanuit Eersel. Tijdens de voorbereiding is informatie ingewonnen in Vessem (Genootschap van Sint Jacob). Verschillende documentatie doorgenomen en de geadviseeerde spullen aangeschaft. De reis wordt gemaakt met de Koga Worldtraveller. Hiermee zijn, ter voorbereiding, al vele kilometers afgelegd. Antoon en Tom kennen elkaar van vroeger (buurjongens, voetbalmaten) en hebben al verschillende keren Helmond-Kevelaer samen gefietst. De tassen zijn gepakt en de reis kan beginnen.

Actief sinds 26 April 2017