Haal op die trekker ..... snot is ook lekker!! - Reisverslag uit Somain, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu Haal op die trekker ..... snot is ook lekker!! - Reisverslag uit Somain, Frankrijk van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

Haal op die trekker ..... snot is ook lekker!!

Door: Antoon

Blijf op de hoogte en volg Tom

01 Mei 2017 | Frankrijk, Somain

Dag 2; 1 mei 2017: Aalst - Somain
Snuf, Snuf..... lik, kenners onder jullie weten dat bij een overmatige inspanning de snot uit de neus loskomt! Tjonge, tjonge wat een wind vandaag. Bij het vertrek kregen we het advies "Geniet ervan ....! Nou ja genieten, het was "stompe", "stompe" en nog eens stompe. Kilometers het zien van gescheurd asfalt of kilometers het ongeveer 30 cm breed achterwerk van Tom met de tekst "www.atos.net". 30 Cm?. Nou ja vooruit 40cm! We weten nu ook weer hoe het is om 13 - 14 in het uur te rijden!! De rit vandaag was voor 80% langs de kanalen. Wel heerlijk verkeersvrij. Na het gebruikelijke "bakkie" onderweg kwamen we om 5 uur bij een "auberge" waar we dachten wel te kunnen slapen. Echter er was "geen plaats voor ons in de herberg". Wel waren de mensen zo vriendelijk om ons een adres mee te geven. Dat is in Somain. Op de kaart een ietsie pietsie van de route. Nou forget it!!! Het duurde tot zeven uur voor we het adres hadden gevonden. Relais Fasthotel "La Renaissance" 59490 Somain (wegrestaurant/overnachting). Gelukkig had de wind ook al genoeg gewerkt.
Hay camino's. Compostela? Ja, ja. Top veel succes. Leuk om zo iets in het voorbij gaan te horen. Ook "hartverwarmend "...... een fietser (die zelf over 2 weken de tocht gaat beginnen), die zeker 15 km met ons mee fietste en ons en passant nog om 2 deviatons vergezelde. Hij wist precies de weg. Hartstikke tof! Al bij al toch weer een fijne fietsdag.
Totaal dag afstand 135,8 km. (gefietst 7 uren 48 minuten)
Gemiddelde 17.4 km
Dagklimmeters 478 (van de 16.000)
Tijdens deze "etappe" passeren we de Belgische - Franse grens.

• 01 Mei 2017 - 22:06

Elly En Kees:

Wel een verschil met gisteren.
    Zo te lezen is jullie trip een goede training voor zowel spieren als karakter.
    Top!!!
    Succes voor dag drie.

• 02 Mei 2017 - 00:04

Piet En An:

Nou al in Noord-Frankrijk!? D'r komen enkele natte dagen, maar dan wordt het beter (zeggen ze).
    Antoon, als je uitgekeken bent op Toms (brede) achterwerk, dan ga je maar meer op kop rijden...

• 02 Mei 2017 - 09:02

Gerrit Rorije:

Antoon en Tom,

Ik leef werkelijk met jullie mee. Kan me indenken hoe het is. Maar de conditie wordt steeds beter. Vooral straks voor Frankrijk en de Pyreneeën. Mannen succes!!

m.v.g.
    Gerrit

• 02 Mei 2017 - 10:31

Jan En Ria:

Nou al in twee dagen gefietst wat wij in een hele fiets4daagse fietsen. Wind tegen, we weten er alles van. Afgelopen zondag maar 50 km gefietst met heel veel wind tegen. Wij fietsen dan langs elkaar........
    Noord Frankrijk, het schiet al op maar nog vele kilometers te gaan.
    Veel succes weer en we zien graag jullie volgende verslag tegemoet.

• 02 Mei 2017 - 19:25

Nol En Mieke:

Ha die mannen, afzien hoort erbij, na 'n doucheje weer topfit voor de volgende dag....geniet van de mooie tochten en ontmoetingen.

HEEL VEEL SUCCES !!!

Krankjorumgroetjes ,
    N.+ M.

• 02 Mei 2017 - 23:18

Henk Baudewijns:

Leef met jullie mee Tom en ik weet hoe goed jij kunt afzien dus ik denk dat het dadelijk ook weer vooral genieten wordt .
    Veel succes en tot horens.

• 03 Mei 2017 - 18:57

Hans En Ans:

Tom en Antoon ,
    Zo te lezen gaat het kei-goed met jullie,volhouden zo!!
    Hopen maar op een goed logeeradres voor jullie.
    Vanzelf vallen de ogen toe zo tegen de avond
    Gr.Hans-Ans.

Tom

Een reeds lang gekoesterde droom om naar Santiago de Compostela te fietsen gaat werkelijkheid worden. Op Zondag 30 April vertrekken Antoon Hertogs en Tom Cornelissen vanuit Eersel. Tijdens de voorbereiding is informatie ingewonnen in Vessem (Genootschap van Sint Jacob). Verschillende documentatie doorgenomen en de geadviseeerde spullen aangeschaft. De reis wordt gemaakt met de Koga Worldtraveller. Hiermee zijn, ter voorbereiding, al vele kilometers afgelegd. Antoon en Tom kennen elkaar van vroeger (buurjongens, voetbalmaten) en hebben al verschillende keren Helmond-Kevelaer samen gefietst. De tassen zijn gepakt en de reis kan beginnen.

Actief sinds 26 April 2017