Door de wind gedragen - Reisverslag uit Aalst, België van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu Door de wind gedragen - Reisverslag uit Aalst, België van Tom Cornelissen - WaarBenJij.nu

Door de wind gedragen

Door: Tom Cornelissen

Blijf op de hoogte en volg Tom

30 April 2017 | België, Aalst

Dag 1; 30 april 2017: Eersel - Aalst
Vanmorgen op 30 april om 08:00 zijn Antoon en Tom begonnen aan hun droomfietsreis naar Santiago de Compostela. Uitgezwaaid en gekust door Jacqueline, Ingeborg, Mirjam, Ton, Leonieke en Evelien. Het weer was geweldig en de wind kwam uit de goeie hoek. Het zou vandaag zelfs 26 graden worden.
Via Postel, Kasterlee, Embleem (koffie), Lille, Lier kwamen we via het Netekanaal in Mechelen aan. Prachtige stad met historische gebouwen en een heel mooie markt. Wat gegeten en weer verder.
Via Hombeek, maar daar was weer de jaarmarkt. Een aardige gendarme wees ons via een omweg weer naar de route. Daarbij helpt de schelp achterop heel goed. Onderweg krijg je verschillende aanmoedigingen.
Via het lange Leireken pad komen we om 16:00 in Aalst aan New Hotel de la Gare, Statieplein 11.
Mooie dag gehad met goede wegen en fietspaden.
Cijfers : 129 km , gefietst 6 uur, gemiddelde 21 km/uur

• 30 April 2017 - 17:58

Ronald Hertogs:

Hoi (o)pa en Tom,

Mooie eerste dag zo te lezen!! Heel veel succes en veel plezier de komende weken! Wij denken aan jullie!! Knuffel van ons!! Feline, Mathijs, Chantal en Ronald

• 30 April 2017 - 18:31

Ingeborg Hertogs:

De eerste kilometers al in de benen onder perfecte omstandigheden! Hartstikke goed!
    Veel succes en lekker genieten!!!
    Dikke kus RING

• 30 April 2017 - 18:55

Peter En Nicole:

Hoi Tom,

We wensen jou en Antoon een prachtige reis! Geniet ervan! Toi toi toi.

groeten
    Peter en Nicole

• 30 April 2017 - 19:51

Ria En Jan Janssen:

Geweldig dat we jullie droomfietsreis kunnen volgen. Een mooie eerste dag, 129 km gefietst met veel bagage is niet niks!
    Veel succes verder en we blijven jullie met veel belangstelling en bewondering volgen.

• 30 April 2017 - 20:16

Toos Van Riet:

Ik wens jullie een onvergetelijke tocht. Het dragen van de Jacobsschelp heeft zeker zijn voordelen.
    Buren camino

• 30 April 2017 - 20:20

Gerrit Rorije:

Fantastisch dit bericht van stel die weten waar de wind vandaan komt. Veel succes met hetgene wat nog moet komen.Denk vooral aan jullie zelf, want veiligheid staat boven alles. Succes!!!

• 30 April 2017 - 20:44

Piet En An:

De kop van jullie camino is eraf! De wind mee, dat schiet lekker op.
    Geniet van elke dag. Benieuwd hoe het jullie verder vergaat.

• 30 April 2017 - 20:47

Henk Winters:

Mooi mannen, veel plezier in La Gare in Aalst, we kennen het nog van vorig jaar. Maak er een mooie tocht van, succes, op naar Noord Frankrijk !!! Groeten van Op Ted Trug en Groep B van TWC.

• 30 April 2017 - 21:50

Hadrianus:

Ik begrijp dat alles vlotjes is gegaan. Gelukkig maar dat de wind in de goeie hoek zat. De aanmoedigingen zullen er steeds meer komen. Ik weet uit eigen ervaring dat dit een mens goed doet. Je krijgt er "courage" van. Genieten dus.

Groeten en heel veel succes, ook van Ineke

• 30 April 2017 - 23:02

Diny En Jan:

Wij wensen jullie een prachtige reis, en zullen jullie blijven volgen, knap dat jullie die afstand van 129 km even in een dag overbruggen. veel succes

• 01 Mei 2017 - 07:33

Leonieke:

Goedemorgen Antoon en pa,
    Hopelijk hebben jullie goed geslapen, zijn de oogjes gedruppeld en kunnen jullie er weer tegenaan. Geniet er weer van xx

• 01 Mei 2017 - 07:41

Evelien:

Antoon en papa,
    Zet 'm weer op vandaag!! Genieten jullie!
    Xxxx Eef

• 01 Mei 2017 - 18:02

Gerrit Simons:

mooi Tom en Antoon...een beter begin als het onze twee jaar terug...beetje geluk met droog weer een niet te koud wordt dat een mooie reis... niet aardig het gemiddelde per uur kijken...geniet. ...groetjes.

• 01 Mei 2017 - 18:56

Hans En Ans:

Antoon,een goed begin is fijn!
    Bewaar nog energie voor als jullie in Frankrijk de heuvels naderen!!

Veel succes en geniet ervan!

• 01 Mei 2017 - 21:07

Elly En Kees:

Hoi Antoon en Tom
    Jullie eerste dag klinkt als een droomstart. Hopelijk gaat dat ook gelden voor alles wat nog komen gaat.
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Succes en geniet van de beleving.

Tom

Een reeds lang gekoesterde droom om naar Santiago de Compostela te fietsen gaat werkelijkheid worden. Op Zondag 30 April vertrekken Antoon Hertogs en Tom Cornelissen vanuit Eersel. Tijdens de voorbereiding is informatie ingewonnen in Vessem (Genootschap van Sint Jacob). Verschillende documentatie doorgenomen en de geadviseeerde spullen aangeschaft. De reis wordt gemaakt met de Koga Worldtraveller. Hiermee zijn, ter voorbereiding, al vele kilometers afgelegd. Antoon en Tom kennen elkaar van vroeger (buurjongens, voetbalmaten) en hebben al verschillende keren Helmond-Kevelaer samen gefietst. De tassen zijn gepakt en de reis kan beginnen.

Actief sinds 26 April 2017